وسایل ممنوعه سربازی 99

در این مقاله  عنوان میخواهیم بپردازیم به یکی از دغدغه های مشمولانی  که قرار است به خدمت سربازی اعزام بشوند و  وسایل مورد نیاز اعزام به خدمت سربازی است. از طرفی  دیگر هم نگرانی خانواده ها در تهیه وسایل مورد نیاز و از طرفی استرس فرد مشمول در خصوص وسایل مورد نیاز برای اعزام به خدمت و  این دغدغه را افزایش نیز  می دهد. که ما در این مطلب توضیح خواهیم داد که وسایل ممنوعه سربازی 99 چه چیزهایی میباشد و مشمولان چه وسایلی باید همراه داشته باشند و چه چیزها و وسایلی در پادگان ها بردن آنها ممنوع میباشد.

وسایل مورد نیاز در سربازی چیست؟

وسایل مورد نیاز سربازی به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول وسایلی هستند که خود فرد قبل از اعزام به خدمت سربازی باید تهیه کند و به همراه خود داشته باشد. دسته دوم وسایلی هستند که به اصطلاح به آن وسایل استحقاقی می گویند. منظور از وسایل استحقاقی خدمت سربازی، وسایلی است که در حین خدمت سربازی به فرد سرباز از طرف پادگان داده می شود.

وسایل غیر مجاز  سربازی در پادگانها 

در کنار لوازم مجاز و ضروری، یک سری وسایل ممنوعه در سربازی وجود دارد که به همراه داشتن آنان، می تواند سرباز را تا مدت ها به دردسر بیندازد. گاهی ممکن است شما از این قوانین و ضوابط اطلاعی نداشته باشید و ناخودآگاه و سهوا، مرتکب نقض قوانین پادگان شوید.

وسایل ممنوعه  سربازی سال 99 به شرح زیر میباشد:

مواد مخدر و  اسلحه، سلاح سرد، انواع لوازم تیز و برنده مثل تیغ، ژیلت، قیچی و ریش تراش و کلیه لوازمی که به طور بدیهی  همراه داشتن آنان جرم است.

لوازم و تجهیزات الکتریکی مثل گوشی، فلش مموری، لپتاپ، ضبط صوت، لوح های فشرده، دوربین، ساعت هوشمند و هرچیزی که شما را در ارتباط با دنیای بیرون قرار دهد.

کبریت، فندک و هرچیزی که بتوان با آن آتش روشن کرد.

قرص خواب، قرص های کدئین دار و یا روانگردان.

اشیاء قیمتی مثل طلا، نقره و یا هر وسیله ای که قیمت بالایی دارد.

آلبوم عکس خانوادگی و لوازم شخصی از این قبیل.

آشنایی با لباس های سربازی

سردوشی ها :

سربازانی با لباس خاکی خواهید دید که روی دوششان نوار مشکی رنگی دوخته اند ( سردوشی ) آنها سربازانی هستند که دوره آموزشی شان تمام شده و همانجا در حال خدمت هستند . به آنها سردوشی خطاب می شود .

لباس استتار:

با پوتین که لباس مربی های آموزشی معمولا به این شکل است و با توجه به درجه باید آنها را شناخت .

نکته : بعضی سربازان سردوشی بر حسب یگان یا پستی که دارند لباس استتار لجنی می پوشند ولی بجای درجه همان سردوشی دارند . آنها سرباز سردوشی هستند و مثلا راننده یا سرباز بهداری و یا عقیدتی سیاسی هستند .

لباس افسری ( پیراهن کرم و شلوار صدری رنگ و کفش ): این لباس ها هم به افسران وظیفه تعلق دارد و هم به پرسنل کادری . ولی فرقی که همیشه باید به آن دقت کرد نشان هایی است که پرسنل کادری روی سینه خود آویزان می کنند ولی درجه داران وظیفه آن را ندارند .

لباس استتار خاکی :

این لباس هم مخصوص پرسنل کادری است و روز های خاصی آن را می پوشند از قبیل دو شنبه ها که صبحگاه عمومی است و باید رژه بروند.

ما توی پی دی اف آموزشی مون برات یه لیست از لوازمی که لازم میشه با خودت به خدمت ببری تهیه کردیم میتونی با دانلود پی دی اف آموزشی ما با خیال راحت خدمت رو بگذرونی