قوانین و مقررات تلفن زدن در سربازی

همواره خدمت سربازی با دلتنگی و دوری از خانواده همراه است. یکی از دغدغه های سربازان هم در دوره آموزشی و هم طول دوران خدمت بی خبری از خانواده و دوستان و احساس تنهایی است. در این میان تنها راه برقراری ارتباط برای مشمولان، تلفن زدن در سربازی می باشد. 

اما اینکه این امر ساده چطور در دوران سربازی به یکی از موارد حیاتی برای سربازان تبدیل می شود، قطعاً به دلیل دشوار بودن شرایط و مقررات خاص دوران خدمت است.به همین جهت مطلب فوق را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

استفاده از تلفن های عمومی پادگان

مشمولان هم در دوره آموزشی و هم طول دوران خدمت، امکان همراه داشتن گوشی موبایل را با خود ندارند.
از این جهت قبل از اعزام، نگرانی های زیادی خصوصاً به دلیل دور بودن از خانواده و رفتن در محیطی جدید دارند. در طرف مقابل خانواده ها نیز از اینکه از فرزند خود بی خبر باشند، نگران خواهند بود.

 نکته مهم در این رابطه ممنوع بودن گوشی همراه است و جرم گرفتن گوشی در سربازی بر اساس نظر فرمانده پادگان می تواند سنگین باشد.

داشتن گوشی همراه تنها در شرایطی خاص و قبل از رفتن به پادگان و انجام هماهنگی لازم، بر اساس مقررات امکان‌پذیر خواهد بود.

 اما در حالت کلی سربازان برای زنگ زدن در دوره آموزشی و یا در طول دوران خدمت می توانند از تلفن های عمومی موجود در پادگان استفاده کنند.
گرچه با طولانی بودن صف های انتظار برای برقراری تماس، این امر گاهی طاقت فرسا می شود. اما چاره چیست؟

سربازان برای اینکه بتوانند از تلفن های عمومی استفاده کنند باید کارت تلفن سربازی به همراه داشته باشند. البته منظور از کارت تلفن سربازی در حقیقت همان کارت های قابل شارژ تلفن های همگانی است.

 برای تهیه کارت تلفن همگانی باید به یکی از مراکز خدمات ارتباطی و مخابراتی مراجعه کرده و پس از ثبت نام، کارت را دریافت نمایید.

در کارت های جدید ارائه شده توسط مخابرات، امکان شارژ آنها وجود داشته و می توانید به صورت اختصاصی رمز ۴ رقمی برای آن بگذارید تا از سوء استفاده های احتمالی نیز جلوگیری کنید.

در سربازی چگونه با خانواده خود در تماس باشیم؟

 بدیهی است که با توجه به شرایط دشوار محیط خدمت و نیز دوره آموزشی، تلفن زدن به خانواده و رهایی از تنهایی معضلی جدی تلقی شود.

بسیاری از سربازان از طولانی بودن صف های تلفن در پادگان‌ها شاکی بوده و به راه حل های غیرقانونی روی می آورند. و همانطور که اشاره کردیم، داشتن گوشی همراه در پادگان جرم بوده و منجر به تنبیه سرباز متخلف خواهد شد.

 علاوه بر موارد مذکور، برای تلفن زدن در سربازی می توانید در طول هفته و در زمان هایی که برای بیرون رفتن از پادگان برای سربازان در نظر گرفته شده است، با خانواده خود تماس گرفته و در ارتباط باشید.

همچنین در بسیاری از موارد، فروشگاه ها یا مغازه های نزدیک پادگان نیز دارای تلفن بوده که می توانید از آن ها استفاده کنید.

برخی سربازان نیز در هنگام ورود به پادگان، گوشی همراه خود را به یکی از مغازه های نزدیک پادگان سپرده تا در مواقع وقت آزاد بتوانند هنگام خروج از پادگان از آن استفاده کنند.

در تمامی پادگان ها، هم در دوره آموزشی و هم در طول دوران خدمت، تلفن های عمومی برای تماس وجود داشته و می توانید از آنها استفاده کنید.

 البته در حال حاضر با توجه به کم شدن استفاده از تلفن های همگانی در سطح شهرها، تهیه کارت های تلفن نیز کمی دشوار بوده و بهتر است آنها را از دفاتر خدمات ارتباطی مخابرات تهیه نمایید.

جمع بندی

خدمت سربازی اضطراب و نگرانی های خاص خود را دارد و گاهی برخی مسائل پیش پا افتاده، در دوران خدمت و آموزشی به دغدغه مهم تبدیل می‌شوند که از آن جمله می‌توان به تلفن زدن در سربازی اشاره کرد.

گرچه در تمامی پادگان‌ها تلفن های همگانی برای سربازان وجود دارد، اما به علت وجود صف های انتظار طولانی، گاهی این مسئله طاقت فرسا خواهد شد.

با وجود این، راه‌های دیگری نیز برای ارتباط با خانواده وجود دارد. مانند: خروج از پادگان در زمان های تعیین شده برای سربازان و استفاده از تلفن های سطح شهر محل خدمت و یا بردن قانونی تلفن همراه و …

برای آگاهی بیشتر در رابطه با قوانین استفاده از تلفن همراه در خدمت سربازی و تلفن زدن در سربازی می توانید با خرید پی دی اف آموزشی ما از نحوه تلفن زدن و نحوه شارژ کارت تلفن و... در ارتباط باشید.