دوره طلایی سربازی در سال 99 + توضیحات

شنیدن نام سربازی اگر چه که برای تمام مشمولینی که هنوز تکلیف خود را با این دوران از زندگی روشن نکرده اند، کمی هراس انگیز باشد، اما نام دوران طلایی شاید بتواند اندکی شما را از این هراس رهایی بخشیده و احساس آرامش را در وجود شما باز زنده کند.

دوره طلایی سربازی!

دوران طلایی سربازی که در واقع خود مشمولین و سربازان این نام را بر روی آن نهاده اند، به دورانی از خدمت سربازی می گویند که سخت گیری ها کمتر بوده و سربازان بیشتر می توانند به مرخصی بروند.
در این نوشتار با ما همراه باشید تا به این پرسش که دوره طلایی سربازی چیست پاسخ داده و شما را با چند و چون این موضوع آشنا سازیم.

دوران طلایی خدمت چیست؟

دوره طلایی سربازی در واقع به اعزامی های اسفند ماه گفته می شود.

از آن جایی که در این دوره تعطیلات عید نوروز در پیش است، مرخصی برای سربازان اعزام شده در این دوره، معمولا بیشتر از دوره های دیگر اعزام است، بنابراین به آن دوران طلایی سربازی می گویند.

دوره اسفند ماه یا دوران طلایی خدمت یکی از بهترین ماه های اعزام به خدمت است که در آن، حدودا از 26 تا 28 اسفند ماه سربازان به مرخصی رفته و تا 15 اسفند ماه که تعطیلی است مرخصی دارند.

اعزامی های دوره طلایی سربازی که در واقع اعزامی های اسفند ماه هستند بایستی از تاریخ 1 اسفند ماه شروع به خدمت کنند.

البته نکته مهم این است که آموزشی سربازی در ماه رمضان هم میتواند بخشی از برج طلایی سربازی باشد، چرا که معمولا در این ماه هم به دلیل شرایط خاص مذهبی پادگان ها، سخت گیری ها کمتر میشود و سربازان میتوانند نفس راحتی بکشند!

چطور در دوران طلایی به خدمت اعزام شویم؟

اگر چه که انتخاب دوره ی اعزام به خدمت دست خود مشمولان نیست، اما مشمولان عزیز می توانند با داشتن اطلاعاتی در خصوص تاریخ اعزامی های هر سال ، و زمان بندی درست برای ارسال دفترچه ی اعزام به خدمت در این دوران طلایی افتاده و از آن نهایت استفاده را ببرند.

معمولا روند کار به این صورت است که مشمولان با مدرک دیپلم، نوزدهم هر ماه و مشمولان با مدرک بالاتر، ابتدای ماه های زوج به خدمت اعزام میشوند.
این موضوع نشان میدهد که اگر میخواهید در دوران طلایی به خدمت بروید، باید یا یکم یا نوزدهم اسفند ماه اعزام شوید (بسته به تاریخ اعزام براساس مدرک تحصیلی) و یکی از راه های رسیدن به این هدف، به تعویق انداختن تاریخ اعزام است! (مشروط بر اینکه با درخواست شما موافقت شود)

البته شما تنها کسی نیستید که بدنبال اعزام در این ماه است و سربازان زیادی نیز مثل شما بدنبال آن هستند تا بتوانند از مزایای دوره طلایی آموزشی سربازی استفاده کنند.

براساس مقررات نظام وظیفه، شانس مهمترین عامل برای تعیین ماه اعزام شماست! 

توجه داشته باشید که دوره طلایی آموزشی سربازی سپاه با ارتش یا نیروی انتظامی تفاوتی ندارد و حداقل از نظر مرخصی، همه آنها بر اساس قوانین مشخصی فعالیت میکنند. البته طبق معمول استثنا هم در این موارد به چشم میخورد و این قاعده ثابت نیست!

چنانچه در خصوص موضوع دوران طلایی سربازی چیست و همه ی آنچه که در این خصوص باید بدانید، سوالاتی داشتید می توانید در پی دی اف ما بطور کامل بخوانید.