جرم گرفتن گوشی در سربازی

دوران خدمت سربازی به علت دوری از خانواده برای مشمولان سخت و نگران کننده است.
در این دوران خصوصا در دوره آموزشی، مشمولان به دنبال راه هایی برای بردن گوشی به خدمت سربازی هستند، تا به وسیله آن بتوانند با خانواده خود در ارتباط بوده و کمی از دلتنگی دوری بکاهند.

اما باید بدانید که بردن گوشی موبایل در سربازی جرم و تخلف انضباطی به حساب می آید. از این رو در این مطلب به بررسی جرم گرفتن گوشی در سربازی پرداخته‌ایم.

آیا بردن گوشی موبایل به پادگان امکان پذیر است؟

همان طور که اشاره کردیم، در خدمت سربازی خصوصاً در روزهای اول، به علت تنهایی و عدم آشنایی با دیگر سربازان، دلتنگی بیشتری برای افراد و احساس دوری از خانواده ایجاد می شود.

 گرچه در طول هفته زمان هایی برای بیرون رفتن از پادگان برای سربازان در نظر گرفته شده و می توانید در آن مواقع با خانواده خود تماس برقرار کنید.
اما گاهی احساس تنهایی بیشتر اذیت کننده بوده و منجر به جاسازی گوشی در سربازی و بردن آن به داخل پادگان می‌شود.

در پادگان‌ها، تلفن های عمومی برای سربازان قرار داده شده است تا بتوانند با خانواده خود در تماس باشند. اما به علت ازدحام سربازان برای برقراری تماس، برخی مواقع این امر دشوار و طاقت فرسا می‌شود.

 اما اگر مشمولان اطلاعات کافی از قوانین داشته باشند، می توانند قبل از رفتن به پادگان با انجام هماهنگی‌های لازم، گوشی همراه خود را به صورت قانونی و بدون نگرانی در خدمت سربازی با خود همراه داشته باشند.

برای کسب اطلاعات دقیق تر از این قوانین، بهتر است پست وسایل ممنوعه در خدمت سربازی را مطالعه و راهنمایی های لازم را بدست آورید.

ولی در حالت عادی، بردن گوشی به خدمت سربازی جرم به حساب می‌آید و گرفتن آن دردسر های زیادی برای سربازان به همراه دارد.

در این خصوص اگر گوشی ضبط شده توسط افسر یا فرمانده پادگان از نوع هوشمند باشد، جریمه های بیشتری به همراه دارد. 

گوشی های هوشمند با این تصور که از محیط پادگان فیلمبرداری شده و در فضای مجازی ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیرد و یا دلایل دیگر، بیشتر در توجه بوده و جرایم سنگین تری به همراه خواهد داشت.

به این ترتیب، جرم گرفتن گوشی در سربازی چیست؟

 بردن گوشی در سربازی چه مجازاتی به همراه دارد؟

با توجه به مطالب گفته شده، بردن گوشی بدون مجوز به پادگان جرم بوده و بر اساس دستور فرمانده پادگان، جرایم متفاوتی از جمله: تنبیه انضباطی، اضافه خدمت، نگهبانی و … را شامل می شود.

در بسیاری از موارد سربازان برای آنکه دچار دردسر نشوند و تخلفی انجام نداده باشند، گوشی موبایل همراه خود را به دژبانی تحویل می‌دهند و سپس در زمان‌های مرخصی از آنجا تحویل گرفته و با خانواده خود ارتباط برقرار می‌کنند.

گرچه باید توجه داشت که گوشی مناسب سربازی، گوشی بسیار ساده و با امکانات ساده و ترجیحا سیم کارتی اعتباری است تا در صورت گم شدن و آسیب دیدن آن، هزینه زیادی متقبل نشوید

ضمنا همان طور که اشاره شد، گوشی‌های هوشمند در صورتی که مجوز نداشته باشند، جرایم سنگین تری خواهند داشت.

برخی از سربازان به علت دردسرهای تحویل دادن گوشی موبایل به دژبانی و پس گرفتن آن، گوشی موبایل خود را به مغازه های نزدیک پادگان سپرده و رسید می‌گیرند!

زیرا در اکثر مواقع، زمان پس گرفتن گوشی از دژبانی، معطلی زیادی برای سربازان ایجاد می‌شود و گاهی حتی در مرخصی های کوتاه مدت و یا میان دوره، گوشی سربازان توسط دژبانی تحویل داده نمی‌شود و فقط در زمان ترخیص، آن را به سرباز برمی گردانند.

 در این حالت در مواقع مرخصی، گوشی خود را بدون معطلی و دردسر از صاحب مغازه تحویل گرفته و با خانواده خود صحبت می کنند. گرچه برای انجام این کار باید از صاحب مغازه و امانت داری او اطمینان کامل داشته باشید.

نتیجه گیری

گذراندن دوران خدمت سربازی دور از خانواده برای بسیاری از مشمولان دشوار بوده و با دلتنگی های زیادی همراه است. به همین جهت سربازان با بردن گوشی به خدمت سربازی، سعی در کم کردن دلتنگی‌های خود با تماس و صحبت با عزیزانشان دارند.

 اما بردن گوشی موبایل در پادگان و در خدمت سربازی، جرم بوده و برای سربازان عموماً سنگین تمام می شود.
گرچه در صورت آگاهی از قوانین، می توان قبل از ورود به پادگان با دریافت مجوز برای همراه داشتن گوشی همراه، این کار را بدون دردسر و نگرانی انجام داد.

اما به علت آنکه اکثر سربازان از این قوانین بی اطلاع هستند، به جرم گرفتن گوشی در سربازی تنبیه می‌شوند.
این جرایم توسط فرمانده پادگان در نظر گرفته شده و می‌تواند شامل اضافه خدمت، تنبیه انضباطی، نگهبانی و … باشد.
گرفتن گوشی های هوشمند بدون مجوز، جرایم سنگین تری به همراه دارد.

میخوای بری خدمت ؟ هنوز پی دی اف مارو نخوندی؟ اگه استرس داری ، پیشنهاد میدم پی دی اف که براتون تهیه کردیم رو از دست ندید میتونید از طریق انتهای این پست دانلود کنید و مطالعه کنید.