تعجیل خدمت سربازی

تعجیل در اعزام به خدمت – نحوه درخواست و اقدام

جلو انداختن تاریخ اعزام به خدمت سربازی

هنگامی که هر فرد مذکری به سن مشمولیت می رسد، بایستی دفترچه اعزام به خدمت خود را تکمیل کرده و آن را از طریق دفاتر پلیس + 10 ارسال نماید تا برگه اعزام به خدمت برای او صادر شود.

پس از صادر شدن برگه اعزام به خدمت، در برخی از موارد و به دلایل مختلف، افراد تمایل دارند تا تاریخ اعزام به خدمت سربازی خود را جلو بیندازند و به عبارتی زودتر از زمان تعیین شده به خدمت سربازی اعزام شوند.

به طور مثال هنگامی که برای فردی تاریخ اعزام به خدمت 1/7 درج شده است، فرد تحت شرایطی می تواند زودتر از این موعد به خدمت اعزام شود، که این موضوع در قانون نظام وظیفه تحت عنوان تعجیل در اعزام به خدمت شناخته می شود.

بنابراین در این مقاله از افسر مشاور قصد داریم شما را با قوانین و شرایط  تعجیل در اعزام خدمت سربازی و نیز مراحل دریافت آن آشنا کنیم.

قوانین تعجیل در اعزام به خدمت سربازی

از جمله قوانین تعجیل در اعزام سربازی عبارت است از:

  • درخواست تعجیل برای اعزام به خدمت تنها یک بار قابل رسیدگی در سازمان نظام وظیفه خواهد بود.
  • ارائه ی درخواست تعجیل برای خدمت سربازی به معنای موافقت با آن نبوده و مشمولان بایستی منتظر اعلام نتیجه ی سازمان نظام وظیفه بمانند.
  • درخواست تعجیل تنها در صورتی مورد تایید قرار می گیرد که سازمان نظام وظیفه برای پذیرفتن سرباز و تامین نیروی انسانی، ظرفیت لازم را داشته باشد.
  • مشمولان دیپلم و یا زیر دیپلم که متقاضی جلو انداختن تاریخ اعزام به خدمت سربازی می باشند تنها در صورتی که در سال اعزام به خدمت خود قرار داشته باشند می توانند درخواست تعجیل خود را ثبت نمایند.
    به طور مثال متولدین سال 1379 که مدرک دیپلم و یا زیر دیپلم دارند، تنها در سال 1398 می توانند درخواست تعجیل برای اعزام به خدمت را ارسال نمایند.

توجه داشته باشید که این مقررات در اعزام به خدمت نیروی انتظامی و دیگر ارگان ها برقرار است و این ارگان ها از لحاظ قواعد اعزام و تعجیل، تفاوت چندانی با هم ندارند.

مراحل درخواست تعجیل در اعزام به خدمت

برای درخواست تعجیل، در ابتدا توجه کنید که مشمولان متقاضی تعجیل می بایست مراحل ذیل را به ترتیب طی نمایند :

  1. به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا پلیس + 10 در سطح شهر مراجعه نمایند.
  2. فرم درخواست تعجیل در اعزام به سربازی را پر نمایند و توسط کاربر این دفاتر در سیستم ثبت کنند.
  3. بعد از گذشت مدت زمان حدودا 1 هفته از تاریخ ثبت تعجیل، از طریق همان دفاتر پلیس + 10 ، نسبت به پیگیری نتیجه اقدام نمایند.

با توجه به توضیحات ارائه شده، چنانچه همچنان در زمینه ی تعجیل در اعزام سربازی سوالاتی داشتید می توانید با خرید پی دی اف آموزشی ما از مشاوره و مطالب ما استفاده کنید