تاتو و معاف از رزم

از جمله مواردی که ممکن است برای هر فرد مشمولی مطرح شود این است که از بین تمامی معافیت های خدمت نظام وظیفه آیا امکان دریافت معافیت سربازی خالکوبی نیز برای افراد وجود دارد یا خیر؟ حتی این که می خواهند بدانند که آیا تاتو برای سربازی مشکل دارد یا خیر؟

انجام تاتو یا خالکوبی یکی از موارد بسیار رایج و متداول در بین مردم دنیاست و از روزگاران گذشته هم در میان مردم سرزمین ما رایج بوده است. حتی برخی اقدام به انجام این کار بر روی بخش یا نیمی از بدن خود می کنند. البته چه بسیار افرادی که با تصور وجود معافیت سربازی خالکوبی اقدام به انجام تاتو بر روی بدن خود می کنند. اما در اینجا این سؤال مطرح می شود که آیا اصلاً معافیت سربازی خالکوبی برای افراد وجود دارد یا خیر؟ آیا هر شخص می تواند اقدامات لازم را برای دریافت معافیت سربازی خالکوبی انجام دهد یا نه؟ اصلاً‌ آیا تاتو برای سربازی مشکل دارد یا خیر؟

اخذ معافیت سربازی از طریق تاتو

در واقع شاید از اطرافیانتان شنیده باشید که فلان شخص به دلیل داشتن خالکوبی زیاد از خدمت سربازی معاف شده است. بله امکان دارد کسی از طریق خالکوبی معافیت گرفته باشد اما تنها دلیل داشتن خالکوبی یا تاتو معاف نشده است. در اصل براساس قوانین پزکشی داشتن خالکوبی می تواند یکی از دلایل ابتلا به اختلال اعصاب و روان باشد . درصورتی که فرد علاوه بر داشتن تاتو و معایتات پزشکان متخصص علائم بیماری اعصاب و روان را داشته باشد . میتواند معافیت از سربازی را از طریق خالکوبی و اعصاب و روان بگیرید.

داشتن تاتو یا خالکوبی بر روی بدن به تنهایی موجب اخذ معافیت یا معاف از رزم نمی شود بلکه میتواند در اخذ معافیت سربازی تاثیر گذار باشد. درصورت داشتن خالکوبی به کمیسیون پزشکی ارجا داده میشوید و پزشکان نسبت به معاف از رزم یا معافیت شما تصمیم میگیرند و در کل میتواند دز آینده مشکل ساز شود.