امریه چیست؟

امریه خدمت سربازی چیست؟

بسیاری از کسانی که دوره آموزشی خود را می گذرانند و امریه دارند، سربازی را همان دو ماه می دانند. چون پس از اگر امریه کشوری داشته باشند دیگر هیچ نظامی را نمی بینند که مجبور شوند به خاطر درجه به او احترام بگذارند ( که این خود سعادت بزرگی است)، و لباس نظامی نمی پوشند که این نیز نشانه اقبال بلند آدمی است.

با توجه به اینکه که مشمولان وظیفه در نیروهای مسلح خدمت می کنند. یعنی: ارتش، سپاه و یا نیروی انتظامی. براساس قوانین و براساس ضوابط خاصی ادارات دولتی هم می توانند از نیروهای وظیفه استفاده کنند.امریه در واقع همان خدمت سربازی است با این تفاوت که به جای خدمت در پادگان ها به خدمت در سازمان های دولتی کشور که امریه قبول می کنند مشغول هستند دریافت امریه معمولا با مشکلات و سختی هایی همراه بوده که در این مقاله تلاش شده راهنمایی های مورد نیاز برای دریافت امریه انجام شود.

با توجه به سخت بودن شرایط دوران خدمت سربازی بسیاری از مشمولین خدمت سربازی در تلاش هستند که بتوانند دوران خدمت سربازی خود را  به صورت امریه سپری کنند اما متاسفانه به دلیل نداشتن اطلاعات کامل در خصوص لیست ارگان هایی که امریه میپذیرد ,شرایط پذیرش امریه خدمت سربازی و ... موفق به گرفتن امریه سربازی  نمیشود.مرکز مشاوره نظام وظیفه با سالها سابقه مشاوره و با بهترین و مجرب ترین مشاورین خود راهنمای مناسبی برای مشمولین خدمت سربازی در خصوص مدت زمان امریه خدمت سربازی و نحوه گرفتن امریه خدمت سربازی  و ... میباشد

 

شرایط پنج گانه امریه سربازی

افرادی که هریک از شرایط زیر را داشته باشند برای ارگان های مختلف در اولویت جذب سرباز امریه قرار میگیرند:
1- افرادی که متاهل هستند.
2- افرادی که خانواده شهید، جانباز و ایثارگر هستند.
3- افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.
4- افرادی که سرپرست خانوار هستند.
5- افرادی که معاف از رزم هستند.
توجه داشته باشید که برای تمام ارگان هایی که سرباز امریه جذب میکنند این فاکتور ها حائز اهمیت است.
اما امکان پذیرش افرادی که هیچ یک از فاکتور های بالا را ندارند نیز وجود دارد ولی با اولویت کمتر!

 

شرایط عمومی گرفتن امریه سربازی

 مشمولان خدمت سربازی میبایست جهت گرفتن امریه خدمت سربازی یه سری از شرایط تعیین شده را داشته باشند.تمامی سازمان ها شروط زیر را برای امریه می خواهند.

۱ – تاهل
۲ – معاف از رزم
۳ – تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی
۴ – بستگان درجه یک خانواده ایثارگران ( شهدا ، مفقودالاثر ، جانبازان و آزادگان)

 

مدارک لازم جهت گرفتن امریه خدمت سربازی

تصویر برگه اعزام به خدمت (کلیه متقاضیان)

درخو است متقاضی و تعیین محل خدمت ایشان (کلیه مشمولین)

تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه مشمولان (مشمولان متأهل )

معرفی نامه (گواهی)بنیاد شهید (مشمولان خانواده شهید و جانباز )

معرفی نامه (گواهی)سازمان بهزیستی (مشمولان تحت پوشش بهزیستی )

معرفی نامه (گواهی)کمیته امداد (مشمولان تحت پوشش کمیته امداد )

فرم تعهد مبنی برعدم انتصاب نسبی یا سببی با کارمندان وزارت متبوع

تکمیل فرم اطلاعات مشمولین وظیفه و افراد تحت تکفل (پیوست ۱ )

تذکر (۱) : کلیه مدارک فوق الذکر توسط سازمانها/شرکتها و ادارات کل استانی برابر اصل شده و به وزارت متبوع ارسال گردد .

تذکر (۲) : مدارک متقاضیان امریه هر دوره حداکثر ۵۰ روز قبل از تاریخ اعزام باید توسط اداره کل راه و شهرسازی لارستان به وزارت متبوع ارسال گردد .

 

مراحل پذیرش امریه خدمت سربازی

 

1, تسویه حساب با دانشگاه و گرفتن یک نامه از دانشگاه که باید برای سازمان وظیفه عمومی فرستاده شود

2, سر زدن به بخش کارگزینی اداره ها و سازمانهای دولتی که شما میخواهید در انجا بعنوان امریه پذیرفته شوید و گرفتن یه نیمچه قول از انها برای پذیرفتن شما(هر ارگان دولتی یکسری رشته های خاص دانشگاهی را که تاریخ اعزام انها مطابق با قوانین انها باشد را میپذیرند)

3, هر مشمول تنها 6 ماه از تاریخ فارغ التحصیلی فرصت دارد تا مدارک خود را به سازمان وظیفه عمومی ارسال نماید

4,تقریبا بطور متوسط از زمانی که شما مدارک خود را برای سازمان وظیفه عمومی میفرستید یک ماه طول میکشد تا برگ سبز شما به منزل شما فرستاده شودبر روی برگ سبز شما تاریخ اعزام شما درج گردیده است

5, شما باید حداقل 3 ماه جلوتر برگ سبز خود را که تاریخ اعزام ان مطابق با تاریخی است که ان اداره دولتی به شما اعلام کرده است به اداره دولتی مذکور تحویل دهید.پس باید زمانی مدارک خود را به سازمان وظیفه عمومی بفرستید که بین زمانی که برگ سبز به دست شما میرسد و تاریخ اعزام شما 3 ماه فاصله باشدبه طور مثال اگر یک اداره دولتی به شما بگوید که برگ سبزتان را با تاریخ اعزام 1386/12/1 بگیرید شما باید مدارکتان را تقریبا 1386/7/30 برای سازمان وظیفه ارسال نمایید.در ضمن بد نیست که شما از طریق تلفن گویای سازمان وظیفه عمومی درباره کار خود با وظیفه عمومی مشورت کنید

6, بعد از اینکه برگ سبز شما برایتان توسط پست اورده شد سریعا و بدون فوت وقت ان را به اداره دولتی مذکور تحویل داده تا خدای نکرده جای شما گرفته نشود چون هر اداره یا سازمان دولتی تعداد محدودی امریه میپذیرد

7, تنها راه ارتباط با سازمان وظیفه عمومی تلفن است و این سازمان سایت خاصی ندارد

8, قابل ذکر است که کسانی که امریه میشن باید دوره آموزشی خود را در پادگانهای نظامی طی کنند(معمولا50روز)

 

 

میزان حقوق سربازان امریه‌ای 

پیرو بخشنامه شماره 13/710 مورخ 9/4/1398، تصویر نامه شماره 124/2/310/28 مورخ 21/2/1399 دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح در ارتباط با حقوق و مزایای کارکنان وظیفه مأمور در سال 1399 به پیوست ارسال و موارد ذیل به آگاهی می‌رسد:

1- ضریب ریالی سال 1399 برای کارکنان وظیفه مأمور به میزان 2438 ریال تعیین شده است.

2- از تاریخ 1/1/1399 حقوق کارکنان وظیفه مأمور بر اساس جدول پیوست نامه مذکور قابل پرداخت می‌باشد. در ضمن لازم به ذکر است، پرداخت هر گونه وجهی در قالب اضافه کار، عیدی، پاداش، حق التدریس، حق کارشناسی و ... به کارکنان وظیفه مأمور ممنوع می باشد.

3- کارکنان وظیفه غیربومی مشمول دریافت کمک هزینه خوراک و فوق العاده بدی آب و هوا (بر مبنای حقوق پایه) هستند، کمک هزینه های مذکور برای کارکنان وظیفه غیربومی به صورت ماهانه در حکم حقوقی آنان درج و پرداخت می‌شود.

اگه دوست داری بدونی میشه چطور امریه گرفت و تو شهر خودتون افتاد پیشنهاد میدم پی دی اف آموزشی مارو تو سایت از دست نده