آموزشی سربازی در ماه رمضان

آموزشی سربازی در ماه رمضان چگونه است؟!

از جمله خصوصیات دوران سربازی و آموزشی این است که افرادی با علایق، سلایق، آداب و رسوم و سنت های متفاوتی در کنار یکدیگر هستند و مجبور به تحمل این وضعیت هستند. گذراندن این دوران کمک می کند تا درواقع زندگی اجتماعی واقعی را تمرین کنیم. علاوه بر آن، بتوانیم دیگران را با هر نوع از ویژگی های روحی و فکری بپذیریم.
از آنجایی که دوران آموزشی یک سرباز، دریچه ورود او به این محیط جدید است، برایش اهمیت و حساسیت بیشتری دارد. این حساسیت وقتی بیشتر میشود که دوران آموزشی، مصادف با ماه رمضان باشد.
در این نوشتار به بررسی دوره آموزشی سربازی در ماه رمضان می پردازیم تا شما مشمولان عزیز بتوانید اطلاعات درستی را در این خصوص به دست آورید

دوره آموزشی سربازی در ماه رمضان

در خصوص این موضوع باید بگوییم که به طور کلی چنانچه این دوره از آموزش های شما در این ماه بیفتد و خصوصا سرباز سپاه باشید کار شما آسان تر است. فرماندهان معمولا کمتر در این ماه به سربازان فشار می آورند.

البته در نظر داشته باشید که اگر در شرایط دوره طلایی خدمت سربازی به خدمت اعزام شوید، سخت گیری ها باز هم کمتر خواهد بود.

در ماه مبارک رمضان برگزاری برنامه ‌های متعدد دینی و فرهنگی نظیر جلسات جزء خوانی قرآن، مراسم سحری و افطار، کلاس های احکام، کتاب خوانی، مسابقات ورزشی و …در پادگان برگزار می شود.

اما توجه کنید که حتی اگر اعتقادات متفاوتی دارید و یا روزه نمی گیرید نیز در دوران آموزشی بایستی هنگامی که در پادگان هستید، رعایت مسائل شرعی این ماه را بنمائید.

 

در این دوران چه کنیم؟!

در نهایت، چنانچه دوره آموزشی سربازی شما با ماه رمضان مصادف شد، نگران نباشید.

در این ماه به علت روزه بودن سربازان و کادر پادگان بیشتر بر روی مسائل فرهنگی تاکید می شود و کمتر به فعالیت های بدنی سخت مجبور می شوید.

مگر آن که در قسمت آشپزخانه و یا سالن غذا خوری مشغول به فعالیت باشید. چرا که تهیه غذا برای سحری و افطار و نیز نظافت سالن و … در این ماه مبارک انجام خواهند شد.
پس سعی کنید برای این مسئولیت ها داوطلب نشوید! 
چنانچه در خصوص موضوع دوره آموزشی سربازی در ماه رمضان سوالاتی داشتید می توانید با خرید پی دی اف آموزشی ما اطلاعات خود را بالا ببرید!